יותר ויותר יצרנים עוברים לשימוש בטכנולוגית מדידת טמפרטורה ללא מגע, כאשר מדידת ההתנהגות התרמית של האובייקט נעשית באמצעות שימוש במצלמה תרמית אינפרא אדומה ללא כל השפעה על החפץ הנמדד.

באמצעות המצלמה התרמית ניתן להשיג אנאליזה מפורטת בזמן אמת של ההתנהגות התרמית, למשל בתהליכי ייצור של רכיבים אלקטרוניים ולוחות מעגלים חשמליים, מוצרי זכוכית או פלסטיק, בין אם במסגרת המחקר והפיתוח או במהלך ייצור סדרתי.

מצלמה תרמית אינפרא אדומה אידיאלית לאנליזה תרמית מדויקת בתהלכי ייצור ומחקר, במיוחד במקרים בהם יש יותר מחלק קריטי אחד אותו יש לנטר, או כאשר המיקום המדוייק של החלק הקריטי לא ידוע ו/או משתנה. מצלמות תרמיות מתקדמות יכולות לאתר את נקודות החולשה באופן אוטומטי.

קיימות מצלמות תרמיות המאפשרות הקלטת ווידאו בקצב של עד –   1 kHz. הדבר מהווה ייתרון עצום עבור ניטור התנהגויות תרמיות, שכן אלו מתפרצות בפרקי זמן קצרים מאוד, ולעיתים קרובות נידרשת צפיה בהילוך איטי עמ"נ לנתח אותן. בהמשך ניתן לייצא תמונות אינדיווידואליות מתוך הסרטון הכוללות את הפירוט התרמי והגאומטרי באותה נקודה.

הניתוח מתקיים דרך תוכנה יעילה אשר מאפשרת למדוד כל נקודות מדידה ואיזורים המוגדרים על ידי המשתמש. כמו כן ניתן להגדיר תצוגת אזהרות על חריגות במדידה, וכן טמפרטורות מקסימום, מינימום וטמפרטורות ממוצעות. מלבד פונקצית הקלטת הווידאו, התוכנה מציעה גם את האפשרות לצלם ולאחסן תמונות בודדות.
התאימות של תוכנת המצלמה לבקרה התעשייתית הינה סטנדרטית.


זה לא תמיד חייב להיות מצלמה

במקרים בהם עלות השימוש במצלמות תרמיות גבוהה מדי בשל ייצור סדרתי רב היקף, או נקודות בדיקה מרובות, שימוש בטרמומטר אינפרא אדום יכול להוות אלטרנטיבה טובה לפיקוח ובקרה על רכיבים קריטיים בייצור סדרתי.


לסיכום

טכנולוגיית הייצור המודרני ביססה את השימושים הרבים של מדי חום אינפרה אדומים כחלק אינטגרלי מתהליך הייצור, להבטחת ניטור מדוייק, רציף ובזמן אמת של תהליכי ייצור המשלבים מניפולציות תרמיות.

קיים מיגוון רחב מאוד של מצלמות תרמיות לשימושים תעשייתיים וחשוב להיוועץ עם מומחה בתחום הטיפול התרמי ובקרת טמפרטורה לבחירת המצלמה התרמית הנכונה והמתאימה ביותר לשימוש הנידרש.