רשת האינטרנט הפכה להיות בשנים האחרונות אחת מבין הפלטפורמות הטובות ביותר לפרסום ושיווק של עסקים שונים. אם בעבר דרכי השיווק כללו דרכים כמו שלטי פרסום, פרסומות ברדיו טלוויזיה, הפצת ברושורים ועלונים ועוד – כיום כל הדרכים האלו נחשבות כבר מיושנות, ופלטפורמות השיווק באינטרנט תופסות במקומן חלק נכבד עבור עסקים רבים.

היתרון הבולט של שיווק בערוצי האינטרנט השונים הוא כמובן המחיר. ניתן לבצע תהליכי שיווק בתקציבים נמוכים יחסית של כמה מאות שקלים, כך שמדובר על אופציה נהדרת עבור עסקים קטנים ומתחילים שאין ברשותם תקציבי ענק להרמת קמפיין פרסומות מושקע בטלוויזיה או בשלטי חוצות בכבישי איילון. דניאל זריהן כתב בהרחבה על אפיקי פרסום באינטרנט שכדאי להכיר.

יש כמה ערוצי שיווק באינטרנט אפקטיביים במיוחד, במאמר זה ריכזנו 5 פופולריים ומומלצים ביותר:

קידום אתרים אורגני SEO

נכון להיום, מנוע החיפוש הפופולרי והשימושי ביותר בקרב גולשים בארץ ובעולם הוא כמובן גוגל. לכן התחרותיות בין עסקים בתחומים שונים היא גבוהה במיוחד, כאשר הדבר נוגע להופעה בתוצאות החיפוש של גוגל. מכיוון שבכל יום מיליוני גולשים עושים שימוש ברשת – אותם עסקים רוצים להיות כמה שיותר חשופים לגולשים השונים, וכך לעלות את הסיכויים להגדלת הביקורים באתר העסק והגדלת רווחי החברה באמצעות המרות שהגולשים יעשו באתר.

קידום אתרים אורגני משלב תהליכי אופטימיזציה לאתרי אינטרנט לצורך הנגשתם לגולשים, ובעיקר למנוע החיפוש של גוגל – כך שגוגל יסמנו את האתרים האלו כאיכותיים ובעלי ערך לגולשים, ולכן יעניקו להם עדיפות בתוצאות החיפוש המוצגות לגולשים שמחפשים מידע כזה או אחר ברשת.

קידום אתרים ממומן PPC

ערוץ שיווקי נוסף הקשור לגוגל, הינו קידום אתרים באמצעות מודעות שיווק פרסומיות המופיעות במנוע החיפוש של גוגל. באמצעות ערוץ שיווק זה כל בעל עסק יכול לפרסם את האתר שלו באמצעות שימוש בכלי הפרסום של גוגל, נקרא גוגל אדוורדס, וכך לקבוע כיצד המודעה הפרסומית תופיע במנוע החיפוש, באמצעות אילו ביטויים שהגולש מחפש הוא יכול להיחשף למודעה ועוד.

השוני העיקרי בין קידום אורגני לקידום ממומן הוא העניין התקציבי של ערוצי שיווק אלו. בזמן שקידום ממומן מתאפשר לבעל העסק כל עוד הוא ממשיך לשלם על המודעה המופרסמת, דהיינו פרסום במודל .PPC הקידום האורגני הוא תלוי תהליכי השיפור הנעשים באתר ואינו כרוך בעלות כלשהי לגוגל עצמה אלא תהליך קידום טבעי בלבד.

שיווק באמצעות רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות כבשו את כולנו כבר מלפני כמה שנים, אך בכל תקופת זמן שעוברת נראה כי מדובר על פלטפורמות חזקות ומבוססות במיוחד בקרב צעירים ומבוגרים – ולכן מדובר על ערוץ שיווקי נהדר עבור עסקים שונים. כיום ניתן למצוא כמעט כל רשת חברתית המאפשרת פרסום של פרופיל עסקי של העסק, אם באמצעות פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, יוטיוב וכו' וכך להפיץ תכנים שיווקיים הנוגעים לעסק באופן נרחב תוך שימוש בכלי פרסום לצורך העלאת קמפיינים שונים.

הפצת ניוזלטרים

היום אין אדם שאין ברשותו לפחות כתובת אימייל אחת, אם מדובר על אימייל פרטי או אימייל לשימוש עסקי. לכן מדובר על ערוץ שיווקי מצוין וממוקד עבור כל עסק, מכיוון שדרך הפצת מידע שיווקי איכותי ויעיל באמצעות האימייל ניתן להניע את הצרכנים השונים לבצע רכישות והמרות באתר באופן מקוון, או להניע אותם להגיע באופן פיזי לעסק עם תכנים שיווקיים אטרקטיביים.

שיווק באמצעות תוכן

ערוץ שיווקי נוסף ומצוין עבור עסקים רבים הוא שיווק באמצעות מאמרים כתובים המופיעים ברחבי הרשת. ניתן לבצע זאת באמצעות חברות גדולות בארץ המציעות פרסום מאמרים בתשלום, וכך לעניין את הגולשים עם תוכן רלוונטי ומושך עם קישור לאתר או לפרופיל עסקי של העסק.